Op het middelpunt aanbeland! - Reisverslag uit Poznań, Polen van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu Op het middelpunt aanbeland! - Reisverslag uit Poznań, Polen van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu

Op het middelpunt aanbeland!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

25 Juni 2007 | Polen, Poznań

Op het middelpunt aanbeland!

Dag beste allemaal,

Het is inmiddels al weer week 11 van mijn stage in het Oostblok, dus op de helft al weer. Dit betekent dat er maar er maar weer eens een keurige verslaglegging vanuit Polen moet komen over de afgelopen periode.

Als eerste kan ik jullie helaas mededelen dat ik niet met mijn Poolse pimpbak naar Nederland zal komen. Jammer want leek mij erg lachen om met dat wagentje een beetje in Groningen en omgeving rond te toeren. Heb namelijk even goed onderzocht of ik dat ding meer naar Nederland kon krijgen maar werd toch een beetje te duur met verzekeren,transportkosten,invoeren in Nederland etc etc blablabla . Dus mijn vervoersmiddel in Grun blijft nog steeds de fiets.
Verder gaat alles nog steeds lekker maar begin wel een beetje zat te worden van mijn beperkte vrijheden doordeweek omdat ik iedere dag moet werken ( student zijn is een toch luxe en weet nu zeker dat ik nu wel even een tijdje zal door studeren ;P).Daarnaast vermaak ik mij overigens nog steeds in de weekenden en begin redelijk wat Poolse matties te krijgen. Zo ben ik afgelopen weekend naar een 1 of ander meer geweest zo’n 150 km ten noorden van Poznan. Een huisgenote van een van mijn collega’s was jarig geweest en hield een feestje in een vakantiehuisje van haar Ouders met wat vrienden en ik kon ook wel langskomen. Dit is overigens vrij normaal voor een Pool, een tweede huisje te hebben ergens aan een meer. (misschien van het Bloembollen pellen in Nederland??). Dus hier ben ik heen gegaan(feestjes zijn altijd leuk) met de trein samen mijn collega Gosia en een vriendin. Hier dus als Hollander samen met 15 andere Polen een leuk feestje gevierd en de omgeving een beetje verkend ( onderaan dit verhaal staat wel weer een link met de foto’s). Een zeer vermoeiend maar gezellig weekend gehad. Overigens. De terugweg hebben we de trein maar niet terug genomen omdat Gosia het wel een leuk idee vond om terug te gaan naar Pozan door te gaan Liften. Leek mij wel een geinig idee en je bespaard ook nog eens slordige 30 zloty.Dus eerst even een mooi stukje karton geregeld bij de benzinepomp om onze eindbestemming Poznan aan te geven en we konden gaan liften. Dit ging wonderbaarlijk goed aangezien we met vier verschillende lifts Poznan binnen 3 uur hebben bereikt.
Daarnaast is het aftellen nu begonnen voor een weekje vakantie. Komend weekend komen me matties Andreas en Jorrit langs voor een weekje dus de Polen kunnen hun borst nat maken want de we gaan de boel even goed op stelten zetten en Pattie Vieren!!! Staan dus mooie belevenissen op het programma dus hou de site komende periode in de gaten!!!


Na zrovje !

Martijn

Links foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=VKUGCSTG

Owja voor de goede orde,ik heb een klein foutje gemaakt met mijn Poolse telnr op de site,dit is het echte nr:-) : 0048- 783556723

  • 25 Juni 2007 - 20:48

    Andreas:

    oei oei oei

    spannend, spannend, nog 4 n8jes slapen en dan staan de boefjes al oppe stoep of op t grind, whatever it may be :P. weer mooie fotos trouwes schilte, vrouwen zijn wel redelijk ok zie ik wel haha. en mooi huisje btw. zou zo uit een verhaal van astrid lindgren kunnen komen ;).
    hey we spreken mekaar nog wel ff vantevoren.

    laterzzzzzzzzz

  • 27 Juni 2007 - 09:38

    Marian:

    Of course Darling. I'm now speaking British English, do you want a cup of tea?
    Grapje hoor! Ik lees dat er alweer visite jouwn kant op komt!?! Gezellig! Irritant is dat ritme hea! Gelukkig heb ik relaxte bazin en mag ik mijn eigen tijden bepalen :D.
    Nog heel veel plezier en we zien elkaar naar de vakantie! Ik hou je site in de gaten!!
    Kussie Marian

  • 27 Juni 2007 - 21:36

    Marianne:

    Heey Martijn,
    Zo te lezen heb jij een super tijd in Poznan...mis je NL wel een beetje, haha! Jammer dat je je autootje niet mee kan nemen als je strakjes terug gaat...was idd een mooi vooruitzicht geweest om in Grunn daar lekker in rond te rijden! De tijd gaat echt ontzettend snel he...ik moet ook nog maar negen weekjes, en dan zit het er alweer op, kan het haast niet geloven! Aankomend weekend komt er bij mij een vriendinnetje op bezoek, dus ik zal jou en je vrienden proberen te evenaren met feestbeesten...alleen dan in Oxford, gaat vast wel goed komen, haha! Geniet in ieder geval nog lekker van je tijd in Polen! We moeten absoluut een drankje gaan doen als iedereen weer terug is, hebben elkaar vast en zeker veel te vertellen!
    Ciao Marianne

  • 01 Juli 2007 - 17:12

    Ingrid:

    hoi martijn
    wij hebben gisteren een keigaaf feest gehad ter ere van het huwelijk van je nicht mareille.we hebben met zijn allen gedanst dat de spetters ervan afvlogen,je had je vader moeten zien hij ging uit zijn dak,heeft gejumpt.is goed voor de lijn.hij had wel weer zin in een feestje ik hoop dat dat bij ons is en dat jij er dan ook bij bent,gezellig met zijn allen.geniet nog van de korte tijd die je nog hebt en veel plezier met pap,mam en mar.
    groetjes piet,ingrid en doret


  • 04 Juli 2007 - 06:47

    Rienk:

    Kerel,

    veel plezier nog effe daar, ik ben vrijdag a.s. op vakantie (6juli)dan ga ik even 15 dagen naar kreta chersonissos. effe de beest uit hangen. tis daar best wel leuk volgens mij als ik youtube bekijk, zijn er allemaal feesten ook overdag. veel nederlandse kroegen en discotheken en restaurants. daar heb ik wel effe zin in.

    als je terug bent gaan we effe potje bier drinken. dan wisselen we onze verhalen effe uit..

    nou goed jong.

    ik spreek je snel

    Gr Rienk

  • 11 Juli 2007 - 08:45

    Opaenoma:

    hoi martijn.wij hebben begrepen dat je weer een puik weekje achter de rug hebt met je maatjes uit drachten.daar kun je weer lekker even op teren.volgende week komen je pkp ers weer gezellig.en dan is het zo begin september dat je weer hier bent.ik verheug mij daar nu al op.hoewel ik geen bier drinker ben neem ik dan een hele grote met jou martijn.met oma aathet ook wel beter.nou,martijn het gaat je goed verder daar en tot horens of ziens.groetjes van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Welkom op de site! Via deze weblog kun jij mijn ervaringen volgen in Suriname. Zie berichten en geef je reactie! Groeten, Martijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 34399

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 15 Juli 2010

Martijn goes Suriname

14 April 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: