Frikadellen en kroketten binnen handbereik! - Reisverslag uit Poznań, Polen van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu Frikadellen en kroketten binnen handbereik! - Reisverslag uit Poznań, Polen van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu

Frikadellen en kroketten binnen handbereik!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

08 Augustus 2007 | Polen, Poznań

Iedereen lekker vakantie aan het vieren in zonnige oorden??

Jaha. ..Nog eerder dan verwacht kan ik weer van de bovenstaande Hollandse delicatessen genieten. Ik heb gisteren namelijk van mijn baas te horen gekregen dat ik twee weken eerder dan verwacht naar NL kan terugkeren. Dit komt omdat hij naar Nederland moet vanwege zaken en kan op deze manier mooi mee terug naar NL rijden. Dit betekent dat ik i.p.v. 9 september, de 26e augustus al weer aankom! Ik kan het haast niet bevatten maar dat is al over 2,5 week! Echt niet normaal want dan zijn de 5 maanden echt voorbij gevlogen! Maar jah, dat is een goed teken, ik heb het in zijn geheel erg naar mijn zin gehad. Veel ervaringen opgedaan, zowel op mijn werk en als daar buitenom. Ik heb veel mensen leren kennen, Polen goed verkend zodat ik voor mijzelf een goed beeld heb kunnen vormen. Een land met veel tegenstellingen tussen arm en rijk, dit is vooral goed te zien met de stad en het platteland. Zie je in de stad de Porshe Cayne’s, BMW X5 en van die bakken rondrijden. Op platteland kan je nog paard en wagen tegenkomen op zandweggetjes onderweg. Maar in ieder geval, het stereotype beeld dat iedereen nog steeds zwart-wit televisie kijkt en alleen aardappelen eet is zeker niet het geval. Het is een land met behoorlijk veel perspectief waarin veel geld wordt geïnvesteerd. Wanneer ik terug kom in 2012, worden de Europees kampioenschappen voetbal gehouden door Polen&Oekraïne. Waarschijnlijk zullen er veel verschillen zijn in vergelijking met nu. De Euro zal dan al zijn ingevoerd en de paard en wagen zullen ook ingeruild zijn voor een mooie snelle‘trekker’ met meer paardenkrachten. Ik ben in ieder geval blij dat ik op dit moment ben geweest want zo heb ik hier lekker als een kapitalist kunnen leven hehe  door iedere dag uit eten te gaan en niet hoeven na te denken of ik nog wel genoeg geld heb voor een leuk avondje stappen..( zal wel weer even wennen zijn wanneer ik terug ben in Groningen)
Maar goed.. De komende tijd wordt het nog een drukke periode: Ten eerste moet ik een intern proces afronden dat ik beloofd had af te zullen hebben aan het eind van mijn stage en dat is nog in volle gang, dus wordt nog even buffelen, maar komt sowieso klaar, het einde is in zicht en nu moeten de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet worden. Daarnaast hoef ik van deze 2,5 nog maar 7 daagjes te werken aangezien ik nog een kleine vakantie tegoed heb. Deze kleine vakantie ga ik vieren samen met mijn collega en vriend Pawel. Met hem ga ik nog een klein stedentripje maken naar Berlijn en Praag. De eigenlijke bedoeling was Praag en Bratislava maar aangezien de tijd dat niet toelaat hebben we hier voor gekozen. Ook zeker niet verkeerd . Dus wordt nog gezellig! Deze trip staat dus over een dikke week gepland en dan hoef ik nog maar 1 dagje (de vrijdag) te werken en diezelfde avond staat er nog een afscheidsfeestje gepland voor al mijn collega’s en vrienden die ik hier heb opgedaan tijden mijn verblijf hier in Poznan. Dus het bier en de vodka zou dan nog rijkelijk gaan vloeien om mijn ervaring die ik hier heb opgedaan knallend af te sluiten. Voor nu is dit waarschijnlijk mijn laatste verhaaltje hier op mijn weblog vanuit Poznan, Polen… Dan vervolgens zal er nog een hoofdstukje verschijnen van mijn vakantietrip met Pawel en het afscheidfeest.
Dus bij dezen tot binnenkort (hmm lekkere kwekkeboom kroketten) en Na zrovje vanuit mijn veranda(met biertje naast de laptop) uit het zonnige Oostblok!

Martijn

Laatste Sportnieuws vanuit Pozan,Polen:
Lech Poznan "Kolejorz" wint weer verdient met 4-1 van Gornik Zabrze!
Hiervan zijn een aantal filmpjes geschoten van enthousiaste Lech supporters. Zie de fimpjes!

  • 08 Augustus 2007 - 20:52

    Marianne:

    Heey Martijn,
    Wat een super verrassing om snel weer bij de kroketten en de frikandellen te kunnen zijn...haha! Je kunt in ieder geval terug kijken op een geweldige periode, daar kan het gemis van de kroketten en frikandellen niet tegen op! Geniet er nog maar eventjes van de laatste weekjes! En veel plezier op je vakantie!
    X Marianne

  • 08 Augustus 2007 - 21:09

    Marianne:

    Die deal die staat...!!!
    X Marianne

  • 09 Augustus 2007 - 11:14

    VdP:

    Heey Schilte,

    Mooi verhaal:) Goede ervaring geloof ik wel, tis wat anders dan adam!
    We moeten maar weer bijpraten in nederland met een glas pils.

    Spreek je!

    Pauw

  • 09 Augustus 2007 - 18:10

    Andreas:

    klinkt dat even relaxed, vroeg weer trug in Olland ;). vind t jammer dat we elkaar niet meer zien, maar ik zal in Barca wachten met een cerbeza en een paar voetbal tickets :P.

    spreek je gouw


  • 18 Augustus 2007 - 20:33

    Pap Mam Mariette:

    Hoi martijn,
    Dit is w.s.ons laatste berichtje op jou site.Afgelopen vrijdag heb jij met veel plezier de kantoordeuren achter je dicht gedaan en heb je met succes je projekt afgerond.
    Met vervroegd pensioen mag je nu nog gaan genieten in Tsjechie,Berlijn en evt.Slovenie!
    Er is inmiddels een uitvoerverbod van Kwekkeboom,de kroketten liggen met smart op je te wachten op de "Kade".
    Ook is er een inburgeringscursus voor je aangevraagd zowel in Friesland als in Groningen.Je fiets staat startklaar(met zijwieltjes)om op verkenningstocht te gaan!
    Nog veel plezier vrijdag met je vrienden en collega s op je afscheidsfeestje in Poznan,zo sluit je vijf mooie maanden met een goed gevoel af.Dan kun je weer lekker als vanouds in Nederland feesten met je vrienden.(en misschien af en toe studeren)
    Welkom thuis!!xxx pap mam mariette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Welkom op de site! Via deze weblog kun jij mijn ervaringen volgen in Suriname. Zie berichten en geef je reactie! Groeten, Martijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 34395

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 15 Juli 2010

Martijn goes Suriname

14 April 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: