De start: Met de knapzak richting Polen! - Reisverslag uit Poznań, Polen van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu De start: Met de knapzak richting Polen! - Reisverslag uit Poznań, Polen van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu

De start: Met de knapzak richting Polen!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

14 April 2007 | Polen, Poznań

Dag beste/lieve mensen

Het is bijna zover... een nieuw avontuur gaat van start met een stage in het verre oostblokland Polen!

Een nieuwe uitdaging wat ik 5 maanden moet zien uit te houden maar heb hier alle vertrouwen in.De stad waar ik kom te wonen, Poznan is een echte studentenstad van ongeveer 600.000 inwoners. Er zullen dus waarschijnlijk voldoende faciliteiten zijn zoals kroegen etc zodat ik mij ook na werktijd kan vermaken.

Het bedrijf waar ik stage ga lopen is een marketingbureau.De leiding is Nederlands (wordt gerund door twee broers)en voor de rest zijn er ongeveer 30 Poolse werknemers.De voertaal binnen het bedrijf is engels en er schijnt zelfs 1 poolse werknemer te zijn die Nederlands spreekt.Gelukkig maar, aangezien Pools wel een lastig taaltje is.

Dit weekend vertrek ik dus vanuit NL samen met de directeur (een van de twee broers woont in NL) met de auto naar Poznan. Dit wordt een kort nachtje aangezien we al om half 5 's-ochtends vertrekken. Maar jah..kost mij geen geld voor transport en kan op deze manier mooi flink wat spullen meenemen.

Via deze weblog probeer ik eens in de zoveel tijd een verhaaltje te tikken over de belevenissen die ik meemaak en kan zodoende een beetje contact houden met NL, lijkt mij leuk!

Groeten,

Martijn

Leuke links:

Foto's laatste huisfeest:

http://www.mijnalbum.nl/Album=D3IJRQJE

Bedrijf waar ik stage loop:

www.contentforces.com

  • 14 April 2007 - 16:44

    Marian:

    Heyhey Martijn!

    Ik wist nog niet dat je naar Polen ging! Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin gaat krijgen! En dat je heel veel gezellige Polen ontmoet!

    Veel liefs Marian

  • 14 April 2007 - 17:37

    Tjerk:

    Joo Schilte veel plezier in Polen.

    groetjes Tjerk

  • 15 April 2007 - 18:01

    Ruben:

    he martijn! Allemaal toch op stage, goed geregeld weer. Na de vakantie kunnen we weer gezellig samen blok 14 volgen, ik wens je veel succes in Polen, en als je er als vrijgezel heen gaat heb je genoeg te kiezen volgens mij! Succes!

  • 15 April 2007 - 20:48

    Berend:

    Mooie plannen kerel! Veel plezier daar in 't Oosten en wie weet kom ik in de zomer toevallig langs poznan.

    Groeten Berend

  • 16 April 2007 - 08:11

    Bart:

    Hey Schilte!
    Veel plezier in Poznan! en we faxen wel ff zodra je terug bent :D

    Groeten Bart

  • 16 April 2007 - 10:29

    Jet:

    Hé Tijn! Hier al het eerste berichtje van mij! Je bent nog aan t rijden op de keule-weggetjes.. of je bent inmiddels aanbeland!!:) Ik hoop dat de reis goed is verlopen!! Lekker hottie in de auto zonder airco.. haha. Meteen met zweet op t hoofd aan de slag!Straks misschien nog even in je tuintje zitten en van de zon genieten. Nou heeel veel plzier.. geniet ervan!! En slapen zal je wel lukken in je mooie huisje! Liefs..

  • 16 April 2007 - 19:27

    Rienk:

    He kerel!

    Heel Veel Plezier in Poland, en succes met je stage.

    Als je na 5 maanden weer terug bent kom je maar snel effe een biertje halen!!
    Ik zal regelmatig effe je site bezoeken, kan ik je leuke pics effe checken.

    Adios Amigos, Rienk

  • 17 April 2007 - 18:01

    Bert:

    Hallo Martijn.

    Hoorde net van mijn zus dat je je Royal Class-reis voltooid hebt. Alles dus goed gegaan, en rust ...in Groningen. We blijven je site lezen. Ook veel plezier deze week bij FC Knickerbokski!!!

  • 18 April 2007 - 18:32

    Sanne:

    He Stuk!

    Supergaaf! Heel interessant land voor je stage!
    Ben benieuwd naar je eerste wodka verhalen!!
    Hier zijn de nachten in ieder geval erg gezellig!
    Vannacht weer heerlijk met champagne en een
    goede kaviaar, dronken op de bank gehangen met
    alle 'hangjeugd' die hier min of meer ook wonen hahaha!

    Zwaaaaai! XX

    Sanne

  • 19 April 2007 - 14:45

    IJze:

    Yo Martijn!

    Succes in Polen. Een halfjaar in het buiteland is een prima ervaring, vond ik (H)

    Ltrzz!

  • 20 April 2007 - 16:33

    Opa En Oma:

    hallo martijn,hier je opa. gaat het goed daar in het verre polen.ik denk het best wel.heb je al een balletje getrapt daar.met jou cappasiteiten kun je misschien wel in het poolse elftal.het beste daar en de groetjes van opa en oma.

  • 21 April 2007 - 22:07

    Marianne:

    Heey Martijn
    En al begonnen met je stage? Ben benieuwd hoe het is...ik begin dinsdag met m'n stage in Oxford, ben er inmiddels al en heb alweer gezellig met Marian een kopje thee kunnen drinken. Mijn belevenissen kun je bijhouden op www.marianneolthoff.waarbenjij.nu
    Ik zal je site i.i.g. regelmatig in de gaten houden, heel veel succes met je stage en geniet ervan!
    X Marianne

  • 15 Mei 2007 - 19:08

    Bert:

    Ik hoor van mijn zus dat alles bij jou goed gaat. Leuk man! Heb mijn zus net ff gebeld. Vanaf morgen alles dus gedaan met jouw rust... Toch leuk om elkaar daar eens even weer te zien. Geniet ervan he! Succes verder met je stage. Groeten uit Z'laren.

  • 21 Mei 2007 - 11:01

    Roelie:

    Hoi Martijn,

    Ik hoor goede berichten vanuit Polen (heb zo mijn informatiebronnen). Interessant deze website; leuk je verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Geeft me toch een klein inkijkje in je poolse leven. Veel (werk)plezier de komende periode; succes met het leren van het pools (misschien kun je me daarover nog iets vertellen (ben altijd wel geinteresseerd in vreemde talen)en ik hoop dat je veel nieuwe poolse vrienden maakt.

    Groet, Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Welkom op de site! Via deze weblog kun jij mijn ervaringen volgen in Suriname. Zie berichten en geef je reactie! Groeten, Martijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 34420

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 15 Juli 2010

Martijn goes Suriname

14 April 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: