(Hopelijk) 2 nachtjes en dan Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu (Hopelijk) 2 nachtjes en dan Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu

(Hopelijk) 2 nachtjes en dan Suriname!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

18 April 2010 | Suriname, Paramaribo

Beste/lieve allemaal, welkom op mijn weblog!

Nog twee nachtjes slapen en dan zal ik dinsdagochtend Nederland verlaten voor een verblijf van 3 maanden in Suriname. Misschien dat dit nog wat meer nachten gaat worden doordat een gekke vulkaan op IJsland dit nog gaat dwarsbomen maar dat is dus nog even afwachten….

De bedoeling van dit verblijf voor 3 maanden is het schrijven van een scriptie over het ecotoerisme in Suriname. Ik heb hier erg veel zin in maar ben benieuwd hoe dit in praktijk uit zal gaan pakken met het verzamelen van benodigde informatie en dat ik niet te veel de ‘’Surinaamse’’ mentaliteit over zal gaan nemen zodat de scriptie niet op tijd af zal zijn. Maar goed, ik ga niet voor niets naar het buitenland dus zal proberen zoveel mogelijk (wanneer dit kan) mee te gaan met het Surinaamse leven en alles lekker op mij af laten komen. Zoals ze Suriname zeggen: No Spang! Maak je niet druk!

Tijdens deze periode zal ik mijn stekkie aan de Parklaan Groningen verruilen voor de Stoelmanstraat midden in het centrum van Paramaribo. Hier ga ik samenwonen met nog 5 andere studenten alleen zal ik eerst , omdat er nog een student moet vertrekken de eerste 10 dagen samen wonen met ‘Oma’’ Tseng, de beheerder van de accommodatie die hier tegen over woont.

Dit is het eerste verhaaltje voor nu en ik zal proberen deze weblog zo vaak mogelijk van een verhaal te voorzien met foto’s om de belevenissen met jullie te delen. Dus ik zal zeggen.. houd de site de komende tijde in gaten en zal het erg leuk vinden als je eens krabbeltje schrijft!

Groet, kus en knuffel

Martijn

  • 18 April 2010 - 16:03

    Marike:

    hey topper ! Over 2 dagen al !! Jemig.. die weken gingen echt snel voorbij.. Maak er wat van, doe je best, wees voorzichtig enzo en tot over 3 maand bij de diploma uitreiking ;-)
    xx

  • 18 April 2010 - 16:31

    Michelle:

    Lieve Martijn,

    Nadat je mij hebt gevolgd, ga ik jou nu op de voet volgen ;-)! Geniet intens en tot over 3 maandjes :-).

    Liefs vanuit Chang Mai

  • 18 April 2010 - 17:37

    Marijke:

    hej martijn! is je voet inmiddels al beter? geniet van suriname! en kom terug met verhalen... Xx

  • 18 April 2010 - 18:25

    Andy:

    Even een eerste berichtje! Komende tijd komen er nog wel een paar! Goede reis & veel plezier met oma tseng ;)

    tuten

  • 18 April 2010 - 18:42

    Vincent:

    Hey Martijn! Via via had ik al vernomen dat je naar Suriname gaat..fantastisch! Geniet er van en ik zal je site in de gaten houden.

    Groeten Vincent

  • 19 April 2010 - 07:24

    Dennis:

    Joo kerel,

    veel plezier man, en niet teveel rotti eten he ;) have fun!

    xx

  • 20 April 2010 - 09:36

    Jet:

    He Tijn! Nou, jij zit nu hoog in de lucht! En hopelijk weer veilig op het vaste land! Je staat al met een verhaaltje op internet, haha! Hopelijk is alles goed gegaan met je tassen en gesjouw! Succes daar, eerst maar rustig aan en genieten van een Parbo bij oma Tsjeng! Liefs Jet

  • 20 April 2010 - 16:19

    Vincent Thole:

    Njang Pang Pang Joengoe!

    Zeg dat maar als de taxichauffeur je af probeert te zetten. Als je nog nummers nodig hebt moet je het maar laten weten. Taxi Brian is altijd goed.

    Oh ja, wellicht weet ik ook nog wel contactpersoon voor je scriptie.

    En als je daar bent: Horrie links nogo rechts...

    Waka boeng matti!

  • 21 April 2010 - 10:03

    Olaf & Pien:

    En het werden gelukkig twee nachtjes.....Na een goede vlucht,en de aswolk omzeilend,zit je nu relaxed op je balkon aan de Stoelmanstraat.
    Een hartelijk ontvangst in een temperatuurtje van 40 gr,allemaal ingredienten voor een super verblijf!
    Succes met je knie,hopen dat je snel weer "uit de voeten kunt".
    Veel plezier en geniet!
    xxx

  • 21 April 2010 - 19:24

    Ingrid:

    Hoi Martijn
    Jij hebt geluk gehad dat je een vlucht had zeg,hopen dat je hele verblijf net zo voorspoedig zal verlopen.Geniet ervan ,voor je het weet is het om.Wij wensen je heeeeel veel plezier en laten ons wel weer eens horen.liefs piet en ingrid

  • 22 April 2010 - 14:44

    Buren 94:

    Martijn,
    Fijn dat je nu goed en wel op je bestemming bent gearriveerd. Zelfs de NOS-verslaggever had belangstelling voor het wel en wee betreffende deze reis van jou naar Paramaribo. Wij hebben dit belangrijke interview
    in deze bewogen dagen beluisterd en waren zeer onder de indruk. Hopelijk ben je spoedig weer 100% mobiel!
    Groetjes.

  • 28 April 2010 - 14:49

    Ans:

    Hey Martijntje,

    Ik dacht: eens even checken of je al een nieuw berichtje hebt geplaatst, maar helaas! Hoe gaat het nu met je knie? Kun je alweer zonder krukken lopen? Veel plezier in Paramaribo, geniet ervan, succes met je scriptie en tot over 3 maanden :-)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Welkom op de site! Via deze weblog kun jij mijn ervaringen volgen in Suriname. Zie berichten en geef je reactie! Groeten, Martijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 34435

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 15 Juli 2010

Martijn goes Suriname

14 April 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: