Verkiezingen & Off the road jungle trip! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu Verkiezingen & Off the road jungle trip! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Martijn Schilte - WaarBenJij.nu

Verkiezingen & Off the road jungle trip!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

06 Juni 2010 | Suriname, Paramaribo

Hier weer even een teken van leven vanuit de bananenrepubliek Suriname!

De afgelopen weken weer ‘’dingetjes’’ beleefd die ik even in een kleine samenvatting zal proberen weer te geven. Zo zijn hier de verkiezingen geweest en heb ik een gave off the road-trip gemaakt naar het binnenland van Suriname.

Verkiezingen:
Bananenrepubliek is wel een understatement aangezien onze grote vriend Desi en zijn Megacombinatie met een duidelijk verschil de verkiezingen hier heeft gewonnen. De verkiezingen zijn hier overigens redelijk rustig verlopen wat ik van te voren niet had verwacht. De dag voor de verkiezingen en op de verkiezingsdag zelf (iedereen heeft dan vrij!) is er namelijk een verbod op de verkoop van alcohol om bepaalde toestanden te voorkomen… Echter was hier weinig van te merken en staan een flink aantal mensen in beschonken toestand, gebroederlijk in kleding van de partij die ze aanhangen (of niet, ‘’is gewoon een mooi shirtje’’) naast elkaar. Toch was de kleding van de NDP (de partij van Bouterse) wel het meest vertegenwoordigt in het straatbeeld, waarbij zelfs kleine meisjes met NDP jurkjes rond liepen. Uiteindelijk was deze kleding wel een redelijke weerspiegeling van de uiteindelijke uitslag.
De verkiezingen zijn geweest en op dit moment is men bezig een regering te formeren. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Gisteren las ik namelijk in de krant dat de drie belangrijkste posities ingevuld gaan worden door: Bouters (president), Somohardjo (vice-president) deze man heeft lagere school gedaan en heeft wat je kunt zeggen ook niet echt schone handjes en Ronnie Brunswijk (die ook niet geheel okselfris is) ook weer om de hoe hoek komt kijken. Dus het kan hier binnenkort nog heel gezellig gaan worden! Voor zover de verkiezingen…


Off the road jungle trip:
Twee weken geleden hebben we met een 4X4 wagen een veels te gave trip gemaakt richting het binnenland van Suriname. Dit heb ik gedaan samen met Nick en Janina (huisgenoten) en Wayne ( een Surinamer ). De Jeep konden we lenen van de oom van Nick en Wayne is een bekende van deze oom die uit dit gebied komt namelijk: Apoera. Een geïsoleerd stadje midden in jungle die te bereiken is door middel van een bauxiet weg met flinke kuilen, omgevallen bomen en soms krakkemikkige bruggen. De gemiddelde reistijd is ongeveer 7 á 8 uur indien alles goed verloop o ver een afstand van ongeveer 350 km. Bij ons is niet alles geheel volgens plan verlopen en hebben we uiteindelijk zo’n 14 uur gedaan over de trip. De auto wilde tijdens de trip niet geheel meewerken, hierbij kun je denken aan een oververhitte motor omdat de koelvloeistoftank lekte, oliepijl dat lekte en een loszittend accu. Gelukkig hadden we Wayne in ons midden die deze omstandigheden wel gewend was en de zaken wel weer op orde kon stellen. Dus gingen we om het half uur even stoppen om het oliepijl aan te vullen, de koelvloeistoftank te vullen met water uit de kreek en de accu soms even stevig vast zetten met touwtjes en stukjes hout. Alleen de trip was al een hele belevenis. Gelukkig konden we de auto in Apoera laten maken door een oom van Wayne zodat we de terugweg uiteindelijk wel in 8 uurtjes hebben kunnen doen!
Apoera is een klein stadje waar vooral indianen wonen. Hier hebben we 2 van de 3 nachten geslapen. De andere nacht hebben we midden in jungle geslapen waar een klein kampje is gebouwd door Nederlanders die in Suriname wonen en ons aanboden hiervan gebruik te maken. Het hoofddoel van de trip was Blanche Marie. én van de grootste watervallen in Suriname. Op dit moment is het regentijd dus dit betekent dat de watervallen erg ruig zijn! Door de regenval is het op dit moment dus ook niet mogelijk deze waterval te bereiken met de auto. Gelukkig is dit wel mogelijk met de boot dus zijn we deels met de auto en boot hier naar toe gegaan. Het is was goed merkbaar dat Blanche Marie moeilijk is te bereiken omdat wij hier de enigste toeristen waren. Voor foto’s van deze trip, klik op de link aan het einde van dit fantastische stukje proza!

Ik houd het deze keer een beetje kort aangezien ik nu druk bezig ben met de dataverzameling voor de scriptie en de verwerking hiervan! De tijd gaat zo enorm snel hier en ik moet er wel voor zorgen dat ik alles op tijd af heb voordat ik 15 juli weer terug keer naar ons mooie kikkerlandje!

De komende weken zien er ook weer veelbelovend uit! Nog twee nachtjes slapen en dan mag ik Marije van het vliegveld op gaan halen. Ik heb hier enorm veel zin in en er staan al een aantal tripjes gepland om dan samen van Suriname te gaan genieten…. Dit zal wel weer worden vast gelegd in het volgende verhaal op deze blog!

Tot zover…

X

Martijn
Link met foto’s (kopiëren en plakken):

http://www.mijnalbum.nl/Album=WMUMQCTT

Er zullen nog wel meer foto’s volgen maar internet is supertraag hier. Heb geduld;)


  • 06 Juni 2010 - 17:40

    Andy:

    Joh pik,
    zojuist al even bijgepraat,maar fotos zijn echt super vet :) goed bezig! ben benieuwd van de foto's van komende weken,waarin NL kampioen gaat worden :P
    Veel plezier met Marije en Marije veel plezier met Martijn en in Suri :)
    laterz

  • 06 Juni 2010 - 17:52

    Marike:

    gave foto's ook!! en met je scriptie komt het ook heus goed.. eerst samen met Marije leuke dingetjes gaan doen :D xx

  • 06 Juni 2010 - 18:23

    Michelle:

    Heeey Martijntje,

    Leuk om weer te lezen en tja...dat van die oververhitte auto..ik zie het al helemaal voor me, haha! Zulke avonturen hebben wij in Azie meegemaakt ;-)!

    Maar ehm...Marije? Je gaat me toch niet vertellen dat je een vriendin hebt en ik dat dus nog helemaal niet weet he? Anders is het wel heel schandalig meneer Schilte!

    Any, have fun! Hier is het nu eindelijk ook lekker weer:-)

    Kuss

  • 06 Juni 2010 - 21:50

    Opa En Oma:

    Hoewel wij je pas nog hebbengezien en gesproken,toch even reageren op je schitterende en indrukwekkend verhaal.Het lijkt mij geweldig om dat mee te maken,maar helaas mijn studietijd is voor bij en dan is het een beetje moeilijk.Zo te horen heb je het daar uitstekend naar de zin en gaat de tijd snel voorbij.Wij wensen je voor de laatste periode nog veel plezier en een goede studie-tijd.Met Marije in aantocht zal dat ben geniet er vanest wel lukken.Veel plezier samen

  • 07 Juni 2010 - 12:11

    Olaf & Pien:

    Haa Martijn,

    Ook al hebben we van jou de verhalen over jullie trip gehoord,het leeft nu nog meer voor ons met de bijbehorende foto's.
    Super om ook dat mee te maken,en de komende weken valt er weer van alles te beleven.

    Maar eehh...je bent toch ook met een speciale opdracht daar in Suriname??? Heel veel succes met de afronding daar van,en dat gaat zeker lukken!
    Marije zit al bijna in het vliegtuig,veel plezier saampjes!

    Liefs,

  • 07 Juni 2010 - 19:23

    Jet:

    Hey Lief Tijntje! Vette foto's weer hoor! Wil ook de jungle in! Ik ben stiekem in de rugzak van Marije geklommen!;) Succes nog met je scriptie, met wat druk erachter zal het je zeker lukken!!Maar probeer ook nog de laatste dagen van daar te genieten! Jeminee, wat gaat de tijd snel joh!Laat Marije 't moois maar zien en heb veel plezier samen, doe de groetjes! Dikke Tuterd ILD

  • 10 Juni 2010 - 13:39

    Mijk:

    tof hoor én in een super mooi land zitten én goed bezig zijn met je scriptie...Lijkt te mooi om waar te zijn. Geniet ervan!

  • 12 Juni 2010 - 17:45

    Sander En Stienke:

    Leuke foto's martijn!! Een heel avontuur daar dus, nou maar veel plezier en we zijn benieuwd naar de volgende foto's en verhalen:D Groeten ons

  • 14 Juni 2010 - 16:13

    Charlotte:

    yo roomie!

    sorry voor de late reactie, maar ik heb nu eindelijk braaf al je verhalen gelezen & de foto's bekeken, haha. klinkt & ziet er allemaal erg tof uit! :D

    helaas heb ik je geen kaartje kunnen sturen vanuit iran, want ik had je adres niet. hmpf. maar die reis was trouwens ook erg tof, kan het je aanraden. ^^

    maar nog heeeel veel plezier & ik zie je over een maand (of iets meer) wel weer verschijnen in huize parklaan!

    en groetjes aan marije!

    x char

  • 17 Juni 2010 - 07:47

    Dennis:

    heey martijn!

    toffe foto's! wel vet om de jungle in te gaan daar :) kom je wel een beetje aan school toe daar haha ;) heb je zelf al een bouterse shirt aangeschaft? leuk souvenier voor thuis :P kan je het WK een beetje volgen trouwens?
    veel plezier nog man!

    xx

  • 21 Juni 2010 - 16:14

    Pauw:

    Schilte!

    Weer goede verhalen ouwe. Verkiezingen mooi beschreven en ook de jungle trip klinkt wel intens. Zeker een land om je goed te vermaken voor een tijdje.
    Volg je voetbal nog een beetje? Het spel van Nederland is onbeduidend en zeker geen plezante vertoning, maar wellicht komen we nu eens verder in dit bizarre toernooi. Anyhow, hou je taai en ik spreek je soon.
    Kuskus

  • 22 Juni 2010 - 14:58

    Jorrit:

    Haha het souveniertje is binnen! Mooie verhalen man, ben echt benieuwd naar hoe je t daar hebt gehad! 15 juli staat in mn agenda!! xx

  • 23 Juni 2010 - 11:18

    Maartje:

    hoi martijn,

    na de zomer ga ik naar suriname voor ongeveer 7 maanden. ik ben opzoek naar een studentenhuis en hoorde dat er aan de stoelmansstraat/gonggrijp straat leuke moeten zitten. Kun jij mij helpen aan contactadressen of heb je tips?! hopelijk heb je tijd me een berichtje te sturen; mijn email adres is maartjemarijke@hotmail.com alvast bedankt !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Welkom op de site! Via deze weblog kun jij mijn ervaringen volgen in Suriname. Zie berichten en geef je reactie! Groeten, Martijn

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 34440

Voorgaande reizen:

20 April 2010 - 15 Juli 2010

Martijn goes Suriname

14 April 2007 - 14 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: